6 aprilie 2009

Hobby nou, hobby vechi

Am revigorat un mai vechi hobby al meu. Unii ar spune ca am facut finalmente pasul catre nivelul urmator si ca am trecut si eu in lumea "buna" a fotografiei. De ziua mea, o mai veche dorinta mi s-a implinit si am primit un Nikon D80 garnisit cu un obiectiv Tamron 18-200 (fara stabilizare). Boala asta m-a lovit de mult (din tinerete cum imi place mie sa spun) dar nu am reusit niciodata sa ii acord suficienta atentie si timp (.... si material). Dar ceea ce am inceput mai prin liceu cu aparate de imprumut (pe pelicula) incercand sa imortalizez momentul, si am continuat cu prima mea achizitie, un Olympus miu (compact, pelicula - acum multi ani) am trecut prin mai multe aparate, pelicula sau digitale point'n shoot si am ajuns la asta ... e un drum lung pentru mine.
La fel de lung cum este de la fotografiile pe care le faceam cu mai bine de 10 ani in urma prin care nu incercam decat sa prind imaginea (indiferent cum) la fotografiile pe care incerc sa le fac acum (nu spun ca am devenit vreun mare profesionist in fotografie - inca invat si exersez).
Imi aduc aminte de prima mea vizita in Paris la Louvre. Nu mai pritideam sa fac fotografii (pelicula) si sa prind cat mai multe frumuseti ale muzeului. Cred ca am consumat 5 role de film, si nu am imortalizat decat si o parte si eram usor dezamagit. M-am uitat de curand pe albumele mai vechi si am revazut si pozele din Louvre. Am privit cu oarecare nostalgie la acele imagini si am realizat ca arata ca un album de calatorie cu instantanee. Nu sunt fotografii memorabile. Sunt doar ipostaze ale unor tablouri intr-un muzeu.
Acum 2 ani am cumparat un bridge de la Fuji, un S5600, care m-a ajutat sa fac un pas inainte, de la clasicele point'n shoot compacte digitale care fac poze cu un click. Am reusit, cu putina lectura de specialitate (recunosc, mi-a luat destul de mult sa ma pun pe citit), sa pot sa obtin si altceva decat intantanee. Ca sa exemplific, 2 fotografii, acelasi subiect, 2 moduri de realizare diferite ale fotografiei.


Apoi, a venit D80. A venit si dorinta mea de a invata sa ii exploatez performantele.
Am reusit sa inteleg mai multe depre arta fotografiei (si trebuie sa recunosc ca e o arta), sa invat sa caut imaginea pe care vreau sa o fotografiez, sa caut un mesaj de transmis, o idee.

Niciun comentariu: